Kävin tänään 14.11.2014 Tampereella Pohjola Rakennus Oy Sisä-Suomen henkilöstöä ja heidän viestintätoimistoaan Enerzia Koulutus ja Viestintää kouluttamassa sosiaalisen median mahdollisuuksien hyödyntämistä sisältömarkkinoinnin avulla.

Kävimme läpi mm. sisältömarkkinoinnin perusteita, verkkokäyttäytymisen 10 kultaista sääntöä, vertaisena verkossa toimimisen, suosituimmat sosiaalisen median palvelut ja kuinka Facebook-sivua päivitetään. Puhuimme yrityksen muutosagenteista, joille annetaan lupa innostua ja olla mukana sosiaalisessa mediassa.

Rakennusala, kuten muutkin alat, ovat vähitellen tulossa tai jo tulleet mukaan sosiaaliseen mediaan. TNS Gallupin kuluttajien keskuudessa toteuttama tutkimus yritysten maineesta ja vastuullisesta on julkaistu tänä vuonna 4.11.2014. Top 10 yritystä maineen osalta ovat:

  1. Rovio
  2. Paulig, Fazer-konserni
  3. Alko
  4. Veikkaus
  5. Snellman, Google
  6. Valio, Raha-automaattiyhdistys
  7. OP-Pohjola-ryhmä
  8. Hartwall
  9. Helsingin Energia
  10. S-ryhmä, S-Pankki

Olen luonut näistä yrityksistä oman Facebook-listan nimeltään TNS Gallupin yritysmaine TOP 10 vuonna 2014, jonka avulla voi tutustua millaista viestintää ja sisällöntuotantoa listan yritykset tekevät Facebookissa. Näin voi oppia uusia tapoja, kuinka päivittää Facebook-sivua ja käydä keskustelua Facebook-sivun tykkääjien/seuraajien kanssa.

Oletko jo mukana sosiaalisessa mediassa?
Ota rohkeasti oma paikkasi ja tuo osaamisesi näkyviin sekä seuraa oman alasi keskustelua.
Paikat odottavat ottajaansa

Tässä esitysmateriaali:

- Pauliina

Uudempi: Sosiaalisen median hyödyntäminen matkailualalla
Vanhempi: Liikenne- ja viestintäministeriön tulevaisuuskatsauksen joukkoistaminen