Twitter on tärkeimpiä sosiaalisen median yhteisöpalveluita, joita käytän. Olen käyttänyt Twitteriä yli viisi vuotta maaliskuusta 2009 lähtien. Koen verkostoni jäsenet läheisiksi somesukulaisiksi, joita tapaan myös kasvotusten erilaisissa tilaisuuksissa. Sain syksyllä 2009 lempinimen Suomen ensimmäinen Twitter-kuningatar Raesmaan Riitalta ja komppauksen tähän Leppäsen Eerolta sekä Silvennoisen Mikolta.

Raesmaa ja Rautasilta

Silvennoinen

Minulta kysytään usein, että miksi käyttäisin Twitteriä. Tärkeimpiä syitä itselleni ovat olleet alusta lähtien tiedon hakeminen, uuden oppiminen, verkostoituminen, keskustelut, henkilöbrändin ja yrityksen brändin rakentaminen, liveraportointi, etäosallistuminen sekä erilaisisten tv-ohjelmien (kuten Big Brother, Enbuske & Linnanahde Crew, Euroviisut, Hyvät ja huonot uutiset, Linnan juhlat, Putous, Tanssii Tähtien Kanssa, vaalilähetykset, Vain elämää) katsojakokemus second screenin kautta. Twitterin välityksellä saan välittömästi uutiset ja kriisitiedotuksen maailmalta sekä pääsen seuraamaan erilaisia ilmiöitä. Twitter on minulle sekä ammattialan seuraamista ja oman osaamisen näkyväksi tekemistä että viihdekäyttöä ja ajankulua. Vaikuttaminen ja fanittaminen on tehty helpoksi.

Twitter on ollut synnyttämässä monta erilaista tapahtumaa, kuten #taskulounas, #taskuillallinen, #taskuneuloosi, #taskuleivonta, #twitterjoulu14tre, #somejoulut, #cmadfi ja #sometime2015.

Twitterin avulla ihmiset saavat vertaistukea, jakavat elämyksiä, oivalluksia ja ideoita, löytävät uusia työpaikkoja (#somerekry) sekä ihmissuhteita ja niiden myötä on syntynyt useampi #taskuvauva.

Yritykset ovat saaneet uusia mahdollisuuksia rekrytointiin, sisältömarkkinointiin, asiakaspalveluun ja johtajuuden rakentamiseen sekä osallistamiseen. Yritys voi käyttää Twitteriä joukkoistamiseen ja palautekanavana.

##Mihin sinä käytät Twitteriä?

Twitteriin

Jos tämän blogikirjoituksen myötä päätät aloittaa Twitterin käytön, tutustu ohjekoosteeseeni, ole hyvä: Storify-ohjekooste Twitteriin.

Uudempi: Sosiaalisen median hyödyntäminen apteekin markkinoinnissa
Vanhempi: Facebookin luotettu yhteyshenkilö